איך להזמין מלון בארה"ב: 5 טיפים מועילים

אז יש טיסות ויש מסלול? בשעה טובה! זה אומר שיש לכם תאריך ומיקום ללילות השונים. עכשיו, איפה ואיך מוצאים מקום לינה שיתאים לכם במחיר הטוב ביותר? בטיולים שלנו הזמנתי במצטבר מאות לינות ברחבי ארצות הברית ועם הזמן פיתחתי לי שיטות שעובדות עבורי. בדף זה אחלוק אותן בצורת חמישה טיפים מפורטים. אני מקווה שיעזרו גם לכם להזמין לינות ביעילות ובמחיר הטוב ביותר עבורכם.

הפוסט כולל קישורים לאתר בוקינג.קום. אם תקליקו על הקישורים לאתר זה ותזמינו כך את המלון שלכם, אני אקבל עמלה קטנה על ההזמנה שלכם. לכם זה לא עולה כלום ולי זה עוזר להמשיך ולהשקיע זמן ומאמץ בבלוג הזה. אני ממליצה כאן אך ורק על שירותים שהשתמשתי בהם בעצמי והייתי מרוצה, וזה המצב גם עם הזמנות בבוקינג. אם אתם לא מזמינים היום כלום, אשמח אם תוכלו לחזור לבלוג לפני שאתם עורכים את ההזמנה, להקליק ולהזמין אחרי שנכנסתם לאתר מכאן. לנוחיותכם, יש מודעה שתכוון אתכם לאתר בוקינג בצד ימין של כל דף בבלוג. המון תודה מראש!

החליטו מה אתם בעצם מחפשים

השפע אדיר והאפשרויות יכולות לבלבל, אז בשלב הראשון, תחליטו מה חשוב לכם ומה אתם מחפשים. כתבתי בעבר על השיקולים בבחירת מלון. אתם יכולים להתעמק שוב בפוסט, אבל בקצרה השיקולים הם: הרכב המשתתפים, אופי הטיול, העדפות אישיות לגבי מאפייני הלינה, מיקום וכמובן, תקציב.

למקרה שאתם לא חוזרים לקרוא את הפוסט לגבי השיקולים, אוסיף בכל זאת מילה לגבי המיקום. כשמדובר בעיירות קטנות כשכל גודלן מייל או שניים לרוחב ולאורך, המיקום בתוך העיירה פחות משנה. עוד דקה או שתיים ברכב בכניסה וביציאה לא משנות. לעומת זאת, כשמחפשים לינה בעיר גדולה, כמו למשל לוס אנג'לס, פורטלנד או סיאטל, חשוב להכניס כאן שלב ביניים, של מיפוי המקומות בהם רוצים לבקר. כך אפשר לראות באיזה איזור של העיר כדאי ללון מבחינת הקרבה לאטרקציות.

איך מוצאים את הלינות הטובות והזולות ביותר?

כדי שנוכל לצאת לטיולים ארוכים ולהנות, אני מחפשת תמיד את האפשרות הזולה ביותר עבורנו.

לפעמים זה פשוט. בחלק מהמקומות והתאריכים, יש מגוון של מוטלים במחירים זולים ואני לא משקיעה יותר מדי שנות לימוד בבחירה של כל אחד. בסך הכל זה יהיה מוטל ללילה או שניים, המחיר הוא בסביבות $70 וגם להשקיע שעות וימים בחיפוש אופציות זולות עולה לי זמן שכידוע שווה גם הוא כסף. למען האמת, במקומות ובתאריכים שאני יודעת שאינם עמוסים, אני אפילו לא מזמינה מלון מראש, אלא מגיעים לאן שמגיעים, בודקים ונכנסים לישון.

במקומות הפופולריים יותר ובעונות הבוערות, המצב שונה. לפעמים אני נתקלת באתגר משמעותי יותר. יש מקומות בהם הלינות יקרות פי שניים וגם פי שלושה יותר מהממוצע שאנחנו רגילים אליו. ניו יורק היא הדוגמה הקלאסית, אבל גם סן פרנסיסקו לא זולה וכך גם ווסט ילוסטון הקטנה ליד פארק לאומי ילוסטון או כמעט כל יעד באלסקה. אם נתחיל לשלם $200 ללילה בממוצע, לא נוכל להרשות לעצמנו את הטיולים האלו. אין ברירה, אלא לשנס מותניים ולעבוד קצת יותר קשה בחיפוש פתרונות לינה.

טיפ מס' 1 – התחילו לחפש לינות מוקדם ככל האפשר

אני מציעה להתחיל להזמין מלונות כמה שיותר זמן מראש. במקומות עמוסים ומבוקשים, לא לחשוש להזמין גם שנה מראש. ברגע שיש לכם תאריכים, ולו טנטיביים, שריינו הזמנות במקומות האלו. הכל בתנאי שיש לכם אפשרות ביטול נוחה וחינמית עד לפחות שבועיים לפני ההגעה. בדרך זו אתם "תופסים" את החדרים במחירים האטרקטיביים יותר ותמיד יכולים לשנות בהמשך.

לא עדיף לחכות עד שנדע את תאריכי הטיסה?

במקומות מאד מבוקשים, בתקופות מבוקשות, לא כדאי לחכות לטיסות. זה יכול להיות חדר בתוך פארק ילוסטון או יוסמיטי, או חדר בעיר פופולרית בפסטיבל חשוב שאנחנו רוצים להגיע אליו. במקרים כאלו, אני אזמין את הלינות הללו עוד לפני הזמנת הטיסות. אחרי שיהיו מועדי טיסה, אני יכולה "לכווצ'ץ'" קצת את המסלול כך שיתאים גם לטיסות ולגם ללינות, או לחלופין, לבדוק אופציות אחרות ללינה. כאמור, מזמינה רק איפה שאפשר לבטל בחינם, כך שאין בעצם מה להפסיד.

טיפ מס' 2 – הזמינו את הלינות בשני סבבים: הזמנות ראשונות ומקצה שיפורים

להזמין רק מלונות שאפשר לבטל בלי קנס, כבר אמרתי? זה מתקשר לטיפ הנוכחי. אחרי שכבר יש לי טיסות (וכאמור, לפעמים אפילו לפני), אני מתיישבת ועוברת על כל הלינות במסלול ומתחילה להזמין. המטרה שלי היא להשיג חדר אחד סביר ביד. אני מזמינה את הכי טוב שאני יכולה למצוא דרך בוקינג.קום בתהליך זריז ויעיל (מיד אפרט איך). יש הזמנה? מעולה. כבר אפשר לישון בשקט בלילה.

עכשיו, כשאת הבסיס יש לי, זה הזמן למקצה שיפורים. יש מי שלא מעניין אותו לנסות ו"ללחוץ" עוד קצת במחיר. זה בסדר ולגיטימי לגמרי. כאמור, גם זמן שווה כסף. מבחינתי, אני כבר מספיק מנוסה בתהליכים האלו כך שהם מהירים יחסית. בטיול של כמה חודשים, הם עשויים לחסוך לא מעט כסף, אז אני משתדלת כן לנסות ולשפר עמדות בשלב ב'.

מיד אפרט עוד לגבי אותו מקצה שיפורים, אבל קודם, כמו שהבטחתי, סיכום קצר של שלב א': איך אני מזמינה מלונות בשלב הראשון בתיק תק.

אם אפשר, אני מעדיפה לרכז את הלינות שלנו באתר Booking.com. בעבר השתמשתי באתר hotels.com שגם הוא נוח מאד. בשנים האחרונות היו כמה מקרים שמצאתי מלון בבוקינג, אבל לא בהוטלס ופחות קרה לי ההיפך, כך שעברתי לבוקינג. אני מעדיפה לעבוד עם אתר הזמנות אחד, מכמה סיבות –

1. קל יותר לנהל את ההזמנות –

כשכל ההזמנות – או רובן – מרוכזות באתר אחד זה פשוט נוח וקל יותר לנהל אותן. כיוון שאחת השיטות שלי למצוא לינות בזול היא להזמין זמן רב מראש, חשובה לי היכולת לשנות הזמנה או לבטל אותה בצורה קלה ונוחה.

2. תהליך ההזמנה מהיר ונוח –
אחרי שמכירים את האתר, זה קל ונוח. כרטיס האשראי שלי כבר מוזן לחשבון שלי באתר, את הממשק אני מכירה ואני יכולה להזמין מלון תוך פחות מדקה.

3. יש "גב" להזמנה שלי –
קודם כל, את כרטיס האשראי אני נותנת לאתר אחד שאני סומכת עליו ולא להמון בתי מלון עצמאיים שאני פחות מכירה. בנוסף, כש-Booking מתחייבים לאפשרות ביטול בחלון זמנים מסוים, זה מולם ועליהם אני סומכת.

האם הם נותנים גיבוי ללקוח מול המלון? זה כבר מורכב. כבר שמעתי סיפורים על אנשים שלא היו מרוצים ממלון, ביקשו החזר מבוקינג אחרי השהייה ולא קיבלו. זה יצר אצלם את הרושם שמדובר רק ב"צינור" להעברת כספים שאין בו יתרונות. זה לא מדויק. בוקינג – מניסיוני וניסיונם של אחרים – דווקא כן נותנים גיבוי להבטחות באתר, רק שצריך לדעת איך להפעיל אותם.

אם הגעתם למקום לינה והוא לא דומה לתיאור שלפיו הזמנתם בבוקינג, אל תחכו לחזרה לארץ ואפילו לא ליום המחרת. אם מדובר בבעיה מהותית – כמו שעורכי דין קוראים לזה, "הפרה מהותית של חוזה" — צרו איתם קשר באופן מיידי והתלוננו. הם משתדלים מאד לעזור ואני מכירה בהחלט מקרים שהם ביטלו לאלתר, נתנו החזר וגם סייעו במציאת מלון חלופי באותו הערב. הם לא קוסמים, אבל הם כן נותנים שירות. אם החלטתם בכל זאת להשאר במלון עם התנאים הפחות טובים או סתם עזבתם אותו בלי להודיע להם, הסיכוי שלכם לקבל החזר אכן נמוך מאד (וזה נכון בלי קשר לדרך בה הזמנתם). לפחות תוכלו להשאיר ביקורת באתר של בוקינג, ולעזור בכך לגולשים אחרים להמנע מהמלון.

בחזרה לסבב הראשוני של ההזמנות

פותחים את אתר בוקינג ומזינים את הנתונים: תאריכים, מיקום ומספר המשתתפים.

לא להבהל מהמחיר של התוצאה הראשונה. אפשר לשנות את סדר הצגת התוצאות כך שהתוצאות הזולות יותר יעלו ראשונות וזה בדיוק מה שאני עושה. מי שפחות רגיש למחיר, יכול גם לבחור סדר אחר להצגת התוצאות, למשל ביקורות משתמשים או קירבה למרכז העיר.

סינון ראשוני של התוצאות

אם מדובר ביעד שיש בו הרבה מאד תוצאות חיפוש, אני מפעילה את המסננים שנמצאים בטור הימני (אם אתם משתמשים בעברית כשפת ממשק):

הזמנה דרך בוקינג

אפשר לסנן בהרבה דרכים, בהתאם למה שאתם מחפשים. למשל, אם אתם צפויים להגיע למלון בשעה מאד מאוחרת, כדאי לסמן את האופציה של "קבלה במשך 24 שעות ביממה". אם חשובה לכם ארוחת בוקר, סמנו זאת. אל תשכחו ללחוץ על המשולשים/חיצים הכתומים כדי לפתוח את תפריטי המשנה.

ההמלצה שלי היא לא לסנן יותר מדי, אלא אם כן באמת יש שפע של מקומות אירוח במסגרת התקציב שלכם. אני פשוט מעדיפה לשמור על גמישות. לדוגמה, תמיד נעדיף אינטרנט אלחוטי טוב במלון, אבל אם הפרש המחיר לעומת מלון מקביל בלי אינטרנט יהיה עשרים דולר, אז אין לנו בעיה לקחת מלון בלי אינטרנט ולפתוח רשת וויפיי מהטלפונים. לכן אני מעדיפה לראות בתוצאות החיפוש גם מלונות שאין להם אינטרנט.

אחרי הסינון הבסיסי, אני מסדרת את המלונות לפי מחיר, מהזול אל היקר, ומתחילה לעבור עליהם. אחד הפרמטרים הראשונים שאני בודקת זה ציון הגולשים. מדובר בביקורות של אנשים שהזמינו את המלון בבוקינג, כך שהסיכון לביקורות מזויפות נמוך. ציון ממוצע מאד גבוה – מעל 8.5 – מספיק לי. אני אפילו לא בודקת מעבר לזה. אם הציון נמוך יותר, ובפרט אם הוא נמוך מ-7, זה הזמן להכנס לביקורות ולראות מה המבקרים אהבו ומה לא. לפעמים אני רואה שהמלון איבד ציונים בגלל דברים שמאד לא חשובים לנו. למשל, גולש שלא אהב את עיצוב החדר. אני גם מנסה להעריך מה מהדברים שמצוינים בביקורת יהיו רלבנטיים למלון באופן כללי ומה עשוי היה להיות "גליץ'" זמני או ספציפי לחדר אחד.

אם אני עדיין לא בטוחה, זה הזמן לפנות לטריפ אדוויזר. TripAdvisor.com הוא אתר ענק של ביקורות גולשים שמזה שנים רבות אוסף ביקורות על מסעדות, בתי מלון ואטרקציות תיירותיות. אני מזינה את שם המלון ובוחרת את העיר או היישוב וכך מוצאת אותו. אני קוראת גם את הביקורות כאן, אבל תוך הפעלת חשיבה ביקורתית, כי בטריפ אדוויזר יש בהחלט מקרים של ביקורות מזויפות. כתבתי כאן פוסט נפרד על איך להעריך ביקורות בטריפ אדוויזר, אז מי שמחפש עוד טיפים, מוזמן לקרוא.

איך מחליטים באיזה מלון לבחור?

הכי טוב להיות עשיר ובריא, והכי טוב לבחור במלון מעולה וזול. איחולי בריאות ושיגשוג כלכלי לכולנו, אבל במלונות הרבה פעמים האיכות והמחיר קשורים זה לזה. אם רוצים להוזיל עלויות, אין ברירה אלא להתפשר.

זה הזמן לקצת "שקלא וטריא". לפעמים נתפשר לגבי המיקום, ונבחר במלון מחוץ לעיר. זה תלוי כמובן בתכניות הטיול, אבל לפעמים אפשר ללון ערב קודם בצד אחד של העיר, לבלות בה במשך היום ובערב כבר לצאת הלאה להמשך המסלול ושוב ללון מחוץ לעיר. פעמים אחרות נבחר במלון בלי אינטרנט, או מלון פחות מהודר אבל זול יותר. הדבר היחיד שאני לא מתפשרת לגביו הוא הבטיחות. אנחנו נוסעים עם ילדים ולכן מלון שנמצא באיזור לא בטוח ו/או שהביקורות מתארות בו תופעות של זנות וסחר וסמים, נופל מהרשימה מיד.

ועכשיו… הזמנה – ובתנאי שיש אפשרות ביטול בחינם.

זהו. זה עדיין לא מושלם, אבל יש לנו לינות במחיר סביר לטיול. עכשיו הגיע הזמן למקצה השיפורים. אפשר לעשות אותו יחסית בנחת, כי כאמור, גם אם לא נצליח למצוא "מציאות", את הבסיס כבר יש לנו.

טיפ מס' 3: איפה אפשר לחפש לינות זולות יותר

באתר בוקינג אמנם יש התחייבות למחיר הזול ביותר באותו המלון, אבל מסתבר שלא כל מקומות הלינה מכוסים באתר בוקינג! אפשר למצוא לא מעט מלונות ומוטלים שבכלל לא נמצאים אצלם באתר. לפעמים, אפשר גם למצוא כאלו שהם זולים יותר. איך מחפשים?

יש לי שתי דרכים עיקריות –

1. באתר טריפ אדוויזר אפשר לסנן בתי מלון לפי מחיר. אפשר לנסות ולאתר את המקומות שבאופן כללי נחשבים זולים יותר ולראות אם יש שם משהו חדש, שלא הופיע לכם בחיפוש בבוקינג.

2. באתר המפות של גוגל, אפשר להתמקד באיזור מסוים ולחפש motels או accommodation. זה מתאים במיוחד בישובים קטנים, שם אין מבחר אדיר וקל לראות בעין את מה שיש.

למשל, בקיץ הבא אנחנו מתכננים לבקר באלסקה ובין היתר להיות במשך יומיים בעיירה Valdez. הזמנות ראשונות דרך בוקינג כבר יש לי, אבל אני עדיין צריכה לעשות חיפוש ולראות אם יש משהו משתלם יותר. אחת הדרכים למצוא מקומות באיזור היא למצוא את ואלדז בגוגל מפס ולהקליד accommodation. זו התוצאה –

accommodation

חלק מהמקומות האלו כבר מופיעים לי דרך בוקינג, אבל חלקם לא ולגביהם צריך יהיה לברר.

אני מגגלת את שם המלון ופונה לאתר שלהם. שם אפשר לראות את המחירים. אם המחירים לא מוצגים, אפשר לשלוח אימייל ולברר. במקביל, אני מנסה לאתר ביקורות עליהם בטריפ אדוויזר או באתר yelp.

לא תמיד נוח להתעסק עם הזמנה נפרדת במלונות האלו ובשביל הפרש של עשרה דולר אני כנראה לא אשנה את ההזמנה המקורית שלי בבוקינג. אבל לפעמים יש מציאות.

טיפ מס' 4: לחשוב מחוץ לחדר המלון

כשאני ממש נתקעת, במקומות יקרים במיוחד, אין ברירה אלא להתחיל לחשוב מחוץ לקופסה ולהזכר בכל מיני דרכים ללון בארה"ב, שאינן מלון או מוטל. שתי הדרכים שאני בודקת הן דירת נופש או קאוצ'סרפינג.

קאוצ'סרפינג

מה זה בכלל קאוצ'סרפינג? גלישת ספות או באנגלית Couchsurfing זו מערכת של אירוח הדדי. אנחנו מארחים אצלנו בבית מטיילים מרחבי העולם ויכולים לבקש להתארח אצל אחרים כשאנחנו מטיילים. אתם מוזמנים לקרוא הכל אודות קאוצ'סרפינג בפוסט הזה. כשהילדים היו קטנים יותר, נהגנו לבחור בקאוצ'סרפינג בכוונה כי בעינינו יש יתרון לחשיפה של הילדים לתרבות המקומית. היום אנחנו פחות עושים את זה ועדיין, זו אופציה, בפרט היכן שקשה למצוא לינה במחירים שפויים. זה לא מתאים לכל אחד, אבל אם זה מדליק אתכם, אז זה יכול להוות פתרון מעולה במקומות בעייתיים במיוחד.

למשל, היינו באלבקרקי בזמן פסטיבל הבלונים הפורחים. הביקור היה ספונטני ובהתראה של שבוע-שבועיים אי אפשר היה כבר למצוא מקום לינה בעיר במחיר שפוי. ה"חורים" הכי גרועים הציעו חדרים במאתיים דולר ללילה ויותר. למזלנו, מצאתי מארחת דרך קאוצ'סרפינג שהציעה לנו שני חדרי שינה בבית המקסים שלה באלבקרקי. גם היכרנו אישה נחמדה, עם חתולים וצבים בחצר וגם נהננו מאד מהפסטיבל בלי לשלם על הלינה.

לא רואים את עצמכם עושים קאוצ'סרפינג? אז הנה רעיון נוסף – לשכור יחידת נופש.

שכירת יחידת נופש

יחידת נופש יכולה להיות אופציה משתלמת במיוחד, בפרט אם יש לכם שלושה לילות או יותר באותו היעד או אם אתם צריכים שני חדרי מלון או יותר. יש אתרים בהם זו אופציה נפוצה והתחרות מורידה את המחירים. יש כאלו שלא. יש מקומות בהם בכלל אין יחידות נופש, כמו למשל בתוך פארק לאומי.

לפעמים דירות נופש יכולות להיות פיתרון מעולה וזול. למשל, בקיץ 2015 ביקרנו בעיירה פייג' שבאריזונה. המלונות בפייג' יקרים יחסית והיינו צריכים שני חדרים לשני לילות. שני לילות זה בדרך כלל קצר מדי מבחינתי כדי לחפש יחידת נופש, אבל כיוון שכל המלונות ביקשו $150 ללילה ויותר, החלטתי לבדוק. ואכן, מצאתי לנו יחידת נופש עם שני חדרי שינה, סלון ומטבח במחיר $180 ללילה. זה מחיר לא זול עבור יחידת נופש בגודל הזה, אבל בהשוואה ל-$300 ללילה, זה משתלם מאד. חסכנו $240 וגם הרווחנו מקום לינה מרווח ונעים.

אתם יכולים לקרוא כאן עוד על יחידות נופש, מה זה בדיוק, למי זה מתאים ואיך מוצאים כאלו.

הפוסט הזה כבר ארוך מדי, אז רק נקודה אחת אחרונה.

טיפ מס' 5 – לבדוק לגבי היעד הספציפי שלכם

במקומות שונים בארצות הברית יש דגשים מקומיים ספציפיים לנושא הלינה. למשל, בסן פרנסיסקו צריך לקחת בחשבון את נושא החניה לרכב שלכם. בלוס אנג'לס נשאלת השאלה האם לפצל לינות בין אנאהיים (דיסנילנד) לבין ביקור בשאר העיר? ביוסמיטי – עד כמה חשוב ללון בתוך העמק?

אין בהכרח תשובות של כן או לא, אבל יש שיקולים שכדאי להכיר. אני משתדלת להוסיף מדי פעם מדריכים למקומות כאלו כי אני יודעת מניסיון אישי עד כמה הבחירות האלו יכולות להטריד את מנוחתנו. אתם מוזמנים לקרוא על בחירת מקום הלינה במקומות הבאים:

מלונות בלוס אנג'לס

מלונות בסן פרנסיסקו

לינה ביוסמיטי

לינה בילוסטון

וכמו תמיד, מוזמנים לפנות בשאלות כאן בתגובות, או בתגובות לכל פוסט אחר. אשתדל לענות כמיטב יכולתי. אשמח גם לשמוע מכם טיפים נוספים לבחירת מקומות לינה!

שיהיה לכם טיול נהדר עם ימים מלאים וגדושים ולילות שלווים במקומות לינה נעימים!

 

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אריק פרי

    ענת הי
    כשמזינים פרטים באתר המלון, רואים הנחות שונות כמו: ADVANCED (והרי הזמנה באתר היא תמיד מראש), סניור, חברות ב ממסי (AAA).
    האם נכון להזמין לינה בציון ההנחות הרלבנטיות, למשל ADVANCED ?
    אריק

    1. ענת

      הי אריק,
      אני לא מכירה את המונח "advanced" בהקשר הזה. לפעמים אפשר להזמין ללא אפשרות ביטול ואז המחיר נמוך יותר, אבל כאמור, אין אפשרות ביטול, או שהאפשרות לבטל מאד מוגבלת. מכאן זו בחירה שלך – האם ההנחה שווה לך את הויתור על הגמישות או לא.

  2. מירב

    היי
    נהנתי לקרוא. אני עובדת בדיוק בשיטה שלך….נעים לדעת שאני בליגה של הגדולים ?.
    כשהתאריך עתידי ורחוק אני כמובן מזמינה הרבה יותר ימים ממה שאני צריכה כדי לבטל אחכ את " הצדדים".
    המחיר של זה הוא שיש לי פחות אופציות… אבל כשזה ממש רחוק זה נהדר.
    ממשיכה לעקוב אחרייך
    תודה רבה

    1. ענת

      הי מירב, נראה לי שרוב מי שמטייל הרבה מגיע בסוף לתובנות האלו. שמחה לשמוע שגם את מרוצה מהשיטה!

  3. דב

    ענת שלום
    אנחנו מתכננים טיול במערב החל מה – 14 ביולי. המסלול המתוכנן-
    1. נחיתה בסולט לייק סיטי ,לינה במוטל שקרוב לשדה התעופה.
    2. נסיעה לגקסון – מסלול בטיטון
    3. רפטינג ונסיעה לווסט ילוסטון ל3 לילות
    4. יציאה מווסט ילוסטון לכיוון גליישר
    כאן יש לי התלבטות
    האם לחלק את הנסיעה ליומיים מה שישאיר לנו עוד חצי יום בילוסטון או לצאת בבוקר לכיוון גליישר ?
    האם יש לך המלצה על לינות באזור גליישר , בשלב זה לא הצלחתי למצוא לינה באזור זה

    1. ענת

      שלום דב,
      לגבי היום השני, אני מקווה שיהיה לכם כח לטייל בטטונס. יש לכם נסיעה של כשש שעות מסולט לייק סיטי (חייבים להוסיף זמנים להערכות של גוגל מפס, בערך עשרים אחוז). וזה עד ג'קסון, בתוך הפארק זה עוד שעה. זה גם יום של סידורים, קניות (צידנית, אוכל, שתייה) ואחה"צ תהיו בעייפות של ג'ט לג. אני לא יודעת אם יש לכם אפשרות לרווח כאן, אבל אם כן זה מה שהייתי עושה. בעיקרון, חמישה ימים זה הזמן המומלץ לילוסטון והטטונס ביחד, אפשר גם שישה או שבעה.
      אפשר לנסוע באותו היום מווסט ילוסטון לגליישר, זו לא בעיה. זו נסיעה של יום שלם, אבל אפשרי בהחלט (כשמונה שעות נסיעה). השאלה הגדולה היא לאיזה איזור בפארק אתם רוצים להגיע קודם ולאן אתם ממשיכים. באיזור המערבי של הפארק לא חסרות לינות, אפשר תמיד למצוא מקום בעיירה קאליספל ועדיף כמובן ב-Columbia Falls או בעיירונת Hungry Horse. הצד הבעייתי יותר הוא הצד המזרחי, שהוא גם הצד היפה והפראי יותר של הפארק. ביקור בגליישר כולל בדרך כלל ביקור של לפחות יום אחד מלא בצד המזרחי (אפשר הרבה יותר אם אתם רוצים לטייל ברגל במסלולים המהממים בפארק), יום אחד שמוקדש לחציית הפארק בין המזרח למערב בדרך Going To The Sun Road וגם בה יש מסלולי טיול ונקודות תצפית רבות, וחצי יום עד יום לצד המערבי. לפי זה מתכננים את הלינות. את הלינות בצד המזרחי באמת עדיף להזמין המון זמן מראש (למעלה מחצי שנה ואפילו יותר). אם לא נשאר כלום, נסה לגגל Thronson Motel Babb ותפנה אליהם בטלפון או דרך הפייסבוק. אין להם אתר אז נשארים אצלם חדרים כשאצל אחרים כבר אין. הם במיקום מצוין לטיול באיזור Mani Glacier בצד המזרחי של הפארק.

      1. דב

        תודה ענת על תשובתך
        אנחנו מתכננים לשהות בגליישר לפי המלצתך, אך מכיוון שלוקח יום להגיע לאזור נצטרך ללון בצד המזרחי 2 לילות. בשלב זה מצאתי מקום ב cut bank . האם ראלי ?

  4. נואל

    ענת שלום אנו משפחה חמש נפשות הורים ו ילדים 16,14,9 מעוניינים בשבוע השני של אוגסט לטייל בארה״ב לכ 23 יום , טיול ראשון לכולנו לארה״ב;9 ימים ראשונים מתחילים ב לוס אנגלוס ויגמרו ב לאס וגאס וניוד ביניהם ברכב,טיסה לאזור מיאמי וקרוז של שבוע ויומיים נוספים באזור,וחמש ימים באזור ניו יורק , מה דעתך בגדול על טיול כזה,והמלצה על קרוז אם אפשר,ושמח אם תציני נקודות לאורך המסלול לישון בהם, וסוג רכב שיתאים למסע,איני מחפש הדברים הכי זולים, חשוב לי מלונות וקרוז ורכב טובים,תודה נואל

    1. ענת

      הי נואל, אישית, אני חושבת שעדיף לכם להתמקד או במערב או במזרח. לא כדאי לטוס עד למערב בשביל שבוע וחצי. יש ג'ט לג ועד שמסתגלים כבר צריך ללכת. בנוסף, לוס אנג'לס עד וגאס זה חם מאד בקיץ ולא כזה "שווה". אלא אם כן אתם שם לביקור משפחות, אני הייתי מוותרת או לחלופין, עושה את כל הטיול במערב, מקסימום בתוספת יומיים-שלושה בניו יורק על הדרך. מיאמי גם היא חמה וגם לחה מאד וכך גם ניו יורק.

      לדעתי, תעיפו מבט במסלול המומלץ לדרום-מערב ארה"ב ותראו אם מתאים לכם. המסלול כולל את הנקודות ללינה לאורכו. לחלופין, תשארו במזרח (רק קחו בחשבון שאוגוסט מאד חם ולח). לא הייתי מזגזגת כל כך הרבה בטיול כזה.

      לגבי קרוז, אין לי המלצות ספציפיות (לא התנסינו בזה אף פעם). לגבי הרכב, בהרכב שלכם אתם חייבים רכב לשבעה אנשים, כלומר מיני ואן. כאן ריכזתי את הטיפים שלי לשכירת רכב בארה"ב.

  5. אמיתי

    תודה על הטיפים ובכלל על האתר.
    מה בנוגע להגעה למוטל לקראת ערב והזמנה בו במקום של לינה לאותו לילה? היית ממליצה על האפשרות הזאת למי שרוצה להיות גמיש או שההימור גבוה מדי?

    1. ענת

      זו שאלה מעולה ושווה פוסט בפני עצמו. התשובה תלויה בכמה פקטורים ואני אשמח להרחיב, כולל לתת דוגמאות מהפעמים שנתקענו בלי מוטל במחיר סביר, ולפחות פעם אחת בלי מוטל בכלל (כי בסוף העולם, במקום הכי צפוני בארה"ב – חוץ מאלסקה – סגרו את כל המוטלים בעשר בערב ולא היה עם מי לדבר…). תודה על הרעיון לפוסט נוסף!

  6. Abi

    הי, תודה על על הטיפים. מאוד נחמד, ברור ונעים לקרוא את הפוסטים השונים. אנו טיילנו בעבר הרחוק כ 4 חודשים (מזרח ארה״ב ועד דנוור) במיני וואן כולל לינה באוהל ומוטלים, וכעת התחלתי לתכנן את הטיול עם הילדים (8, 12) למערב… רציתי לדעת אם יצא לכם לעשות טיול עם קראוון? והאם היית ממליצה על כך, או להמשיך את המסורת עם מלונות ואוהל…?

    1. ענת

      שאלה מצוינת. האמת שאנחנו מאד רוצים לנסות בעצמנו קראוון, אבל בינתיים היתרונות של הרכב – מהירות ונוחות בתוך העיר – גורמים לנו להשאר עם האופציה הזו. מבחינה כספית, אני מניחה שבדקתם ואתם מודעים לכך ששתי האופציות די שקולות ובעונה קראוון הוא אפילו קצת יותר יקר.
      אני חושבת שהרבה תלוי באופי הטיול שאתם מתכננים. אם הטיול איטי ומתמקד בפארקים וטבע, קראוון יכולה להיות אופציה טובה. אין ספק שהמון משפחות נסעו והיו מרוצות מאד. כמובן, שצריך שהטיול יהיה בן לפחות שלושה שבועות, אחרת כנראה שכבר לא כדאי קראוון, פשוט בגלל הפסד הימים בלקיחה ובהחזרה.
      לגבי קמפינג, כמובן שתלוי בעונה ובאיזור. אני מניחה שאתם מודעים לזה כבר 🙂
      איזה כיף לכם, גיל נפלא לטייל בו עם ילדים במערב. תהנו!

    2. AVIC

      עצות לאחרים עם תכנון דומה, כי השאילתה ישנה. קרוואן בארה"ב מעבר ליוקר העלות, מחייב לינה באתרים מוסדרים, שגם הם עולים כסף או לא פנויים באתרים הנדרשים ללא הזמנה מוקדמת. לינה על הדרך אינה אופציה, אינה חוקית ומסוכנת. רכב שכור לא פיצפון+ מוטלים על הדרך, הוא אופציה יותר גמישה. לא בהכרח בערים גדולות ו/או פארקים מבוקשים (מחייב יותר הזמנות מראש). אם אתם עדיין מוכנים לאוהלים – בפארקים יש בד"כ איזורי לינה וקמפינג, יותר מחניוני קרוואן המוגבלים בכמותם. קרוואן מחוץ לעיר הוא אופציה גמישה במיוחד עם ילדים, עם זאת לא כל נהג שבת יכול לעמוד בנטל הנהיגה. קרוואנים קטנים אינם נוחים. לשכור רק לפי שיקולי מחיר. לוד ולבדוק שיהיו שירותי דרך לאורך כל המסלול, במיוחד אם מתרחקים ממקום שכירת הרכב, כדי להימנע מהפתעות. אני מבוגר והצפיפות בקרוואן כולל תנאי הלינה, לא שמחה את ליבי במיוחד, עם זאת איפשרה מנוחה בכל מקום שהתחשק במשך היום (+ארוחות).

התגובות נעולות.